CrazyCath

Kvällens måltid

Kategori: Allmänt

Igår var det ju lördag och då lyxade jag till maten lite. Genom att slurpa i mig ett glas rött vin. Hade inte alls tänkt att fukta min raspiga hals med sådan dryck men eftersom jag ändå köpt en box (och det var enbart i matlagningssyfte) så tog jag tillfället i akt. Huggis har gått och blivit gnu, gräsätare. Det innebär så mycket mer kött till alla oss andra i familjen. Två är vi då som äter kött. Katten räknar jag inte med. Så den stora köttbit jag köpt härom dagen räcker helt plötsligt till fyra middagar. Nästan i alla fall. Grillade lite bitar igår. Idag slog jag ihjäl köttet med brödkavlen. Det blev väldigt platta fina bitar att göra rullader av plus att min överarm pumpades upp och jag såg ut som Karl-Alfreds syster ett tag. Nu var det slut på en köttbit då har jag bara en kvar och den ska jag använda vinet till. Det ska bli oxragu a la Fernando di Lucca. Liten söt farbror som har gjort mig kär i stora svarta oliver, fast det var ju en god vän som visade mig burken. Men det får bli en annan dag. Först ska rulladerna ätas upp.
Kommentera inlägget här: