CrazyCath

Dagarna går

Kategori: Allmänt

Stoppa tiden! Den går för snabbt. Dagarna bara svischar iväg och snart är min semester över... Suck och stor pust. Men jag gör mitt bästa att göra så mycket och så lite som möjligt bara för att det är semester. Jag har varit ute på prommenad flera dagar på raken. Det har spanats på kantareller under prommenaden. Har nästan brutit fötterna av mig flera gånger under spaningen. Det skulle ju sitta fint med en våldsamt stukad fotled mitt ute i mörka skogen så här års. Det kan ju dröja flera minuter innan man hittar min stackar blodtömda kropp. Min stukade fotled skulle inte förorsaka själva blodtömningen, det skulle ju alla äckelpäckel myggen fixa på ett litet stick... kick. Idag har jag inte skubbat runt i omgivningen. Jag har shoppat. Fick med mig mannen på liten tur till annan stad. Det var så grått och tråkigt väder så det passade liksom väldigt bra. När vi rullade hemåt så åkte vi i värsta monsunregnet. Bilen blev inte ren och fin utan ser ut som den stor lerhög. Men vad gjorde väl det då jag shoppat loss och hade en mängd kassar att släpa in i huset. Lycka i en plastpåse. Nu ska jag fundera på om jag ska ta med mig min bok och placera mig i sängen ihopp om att få sova. Föregående natt var ju lite annorlunda, men det är en annan historia som vi får ta en annan gång. Nattinatti.
Kommentera inlägget här: